Obchodné podmienky pre kúpne zmluvy uzatvárané na diaľku prostredníctvom e-shopu www.svetelnarampa.sk

Znenie a účinnosť od 1.7.2024

Článok 1: Všeobecné ustanovenie

1.1 Tieto Obchodné podmienky (ďalej len „Obchodné podmienky“) sa vzťahujú na nákup tovaru prostredníctvom e-shopu www.svetelnarampa.sk. Nákup tovaru môžu uskutočňovať fyzické aj právnické osoby (ďalej len „zákazník“) s tým, že zákazník súhlasí, že takto uzavreté kúpne zmluvy sa budú riadiť týmito Obchodnými podmienkami, ustanoveniami Reklamačného poriadku, ďalšími podmienkami uvedenými na stránke www.svetelnarampa.sk a príslušnými právnymi predpismi.

1.2 Predávajúcim sa v týchto Obchodných podmienkach rozumie spoločnosť LuMa s.r.o., so sídlom: Kalameny 123, 034 82 Kalameny, IČO 53508467, DIČ 2121394231 zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu v Žiline, Oddiel Sro, Vložka číslo 76257/L  (ďalej len „spoločnosť LuMa“), e-mail: info@svetelnarampa.sk, telefonický kontakt: 0940 949 700 (ďalej ako „predávajúci“ alebo „LuMa“ alebo „spoločnosť LuMa“).

1.3 Cenník LuMa je zverejnený na stránke www.svetelnarampa.sk a LuMa si vyhradzuje právo na jeho jednostrannú aktualizáciu (ďalej len „Cenník“).

1.4 Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI) Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj,Predmestská 71, P.O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1, Odbor ochrany spotrebiteľa; tel. č.: +421 41 763 21 30.

1.5 Reklamačným poriadkom sa rozumie dokument s názvom Reklamačný poriadok, ktorý vydala spoločnosť LuMa a s ktorého znením sa kupujúci oboznámil alebo mal možnosť sa oboznámiť (napr. aj na stránke www.svetelnarampa.sk).

1.6 Iné pojmy a definície: Pojmy a definície uvedené v Obchodných podmienkach budú mať význam, ktorý (i) je výslovne uvedený v týchto Obchodných podmienkach, a/alebo (ii) je výslovne uvedený v Reklamačnom poriadku alebo na stránke www.svetelnarampa.sk, a/alebo (iii) je výslovne uvedený v zákone č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa.

Článok 2: Postup pri objednávaní

2.1 Zákazník si môže cez e-shop www.svetelnarampa.sk objednať akýkoľvek tovar, pri ktorom je umiestnené tlačidlo "DO KOŠÍKA"; v prípade, že pri zobrazení tovaru sa nachádza odkaz na doplňujúce informácie týkajúce sa charakteristiky, vlastností tovaru a/alebo jeho dostupnosti, či podmienok dodania, má sa za to, že zákazník sa do momentu odoslania objednávky oboznámil i s týmito informáciami.

2.2 Po stlačení tlačidla "DO KOŠÍKA" sa objednaný tovar automaticky pridá do nákupného košíka, ktorý je kedykoľvek k dispozícii na nahliadnutie pre zákazníka. Vytvorenie objednávky je podmienené registráciou na www.svetelnarampa.sk, pri ktorej je zákazník povinný vyplniť pravdivé údaje, ktoré od neho systém vyžaduje. Tieto údaje budú použité pre účely vytvorenia objednávky a následné plnenie zmluvy. Počas vytvorenia objednávky je zákazník o. i. vyzvaný na poskytnutie svojich aktuálne platných kontaktných údajov, a to telefónneho čísla a e-mailovej adresy, pričom tieto kontaktné údaje budú predávajúcim použité výlučne na účely informovania zákazníka o stave vybavenia jeho objednávky. Po registrácii bude každému zákazníkovi vytvorené osobné konto, ktorým sa bude pri nákupoch na svetelnarampa.sk identifikovať.

2.3 Odoslaním objednávky zákazník potvrdzuje, že sa oboznámil a/alebo bol predávajúcim oboznámený (i) o hlavných vlastnostiach tovaru a/alebo služieb, (ii) o jeho celkovej cene a ostatných nákladoch, ako aj o tom, že túto konkrétnu výšku ceny je povinný predávajúcemu uhradiť, (iii) o dodacích podmienkach, (iv) o platobných podmienkach, a (v) o všeobecných obchodných podmienkach a Reklamačnom poriadku spoločnosti LuMa. Po vytvorení objednávky bude táto zaregistrovaná v systéme LuMa, o čom bude zákazník informovaný e-mailovým oznámením o prijatí objednávky. Toto e-mailové oznámenie o prijatí objednávky nie je akceptovaním návrhu zákazníka na uzavretie kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva sa považuje za uzatvorenú až po preverení zákazníkovej objednávky odoslaním ďalšieho e-mailu, ktorého predmetom bude akceptácia objednávky zo strany predávajúceho (ďalej len „akceptovanie objednávky“), alebo odoslaním e-mailového potvrdenia o tom, že tovar je pripravený na vyzdvihnutie, resp. že bol expedovaný.

2.4 E-shop www.svetelnarampa.sk umožňuje zákazníkom prístup k informáciám o stave ich objednávok (najmä zaregistrovanie, prijatie, úhrada, expedovanie a pod.) po autorizácii ich prihlasovacími údajmi.

2.5 Okrem objednania tovaru s registráciou je možné tovar nezáväzne zarezervovať aj bez registrácie, a to formou rezervačného formuláru. Tovar, ktorý možno zarezervovať, musí byť označený ako dostupný vo vybranej prevádzke LuMa, pričom LuMa je oprávnená túto rezerváciu zrušiť po uplynutí 24 hod od vytvorenia rezervácie. V prípade nedostupnosti tovaru a/alebo ak je tovar dostupný len v obmedzenom množstve a/alebo v prípade dôvodného podozrenia LuMa o špekulatívnej povahe rezervácie, je LuMa oprávnená rezerváciu stornovať, o čom je zákazník bezodkladne informovaný na kontaktný údaj/údaje poskytnuté zákazníkom pri vyplnení rezervačného formuláru.

Článok 3: Platobné podmienky

3.1 Všetky ceny tovarov sú uvedené vrátane DPH. Zákazník má široké možnosti úhrady, vrátane platobných brán vybraných bánk a platobných systémov/služieb Paypal a GooglePay. Ďalšou možnosťou je manuálna úhrada potrebnej sumy bankovým prevodom, alebo priamym vkladom na bankový účet uvedený v objednávke. Ak bola zvolená forma úhrady dobierkou, cenu uvedenú v objednávke bude potrebné zaplatiť doručovateľovi pri preberaní tovaru.

Článok 4: Dodacie podmienky a náklady na dodanie tovaru

4.1 Spoločnosť LuMa sa zaväzuje dodať objednaný tovar zákazníkovi najneskôr do 7 pracovných dní od uhradenia ceny alebo akontácie uvedenej v objednávke alebo od prijatia objednávky predávajúcim, ak je zvolená úhrada dobierkou. Ak však spoločnosť LuMa nemá tovar fyzicky vo svojich skladoch a objednáva ho u dodávateľa až na základe objednávky zákazníka, zaväzuje sa dodať tento tovar zákazníkovi najneskôr do 10 týždňov od uhradenia ceny uvedenej v objednávke.

4.2 Úhradou sa rozumie moment pripísania úhrady ceny na účet spoločnosti LuMa. Ak vyššie uvedená doba dodania bude z technických dôvodov nesplniteľná, spoločnosť LuMa sa zaväzuje o tom bezodkladne informovať zákazníka. Ak nedôjde k dohode o dodaní tovaru v náhradnej lehote, spoločnosť LuMa sa zaväzuje najneskôr do 14 dní od oznámenia nesplniteľnosti vrátiť cenu zaplatenú za tovar.

4.3 Spôsoby doručenia tovaru a/alebo služby vrátane ceny a detailnejších podmienok platných pre jednotlivé spôsoby doručenia sú uverejnené na web stránke LuMa v časti Vybrané služby/Ceny a možnosti doručenia.

4.4 Ak si zákazník vyberie ako spôsob dopravy osobný odber v prevádzke spoločnosti LuMa, bude tento možný len v prípade fyzickej dostupnosti objednaného tovaru. V prípade jeho nedostupnosti bude so zákazníkom dohodnutý alternatívny postup; pokiaľ s návrhom tohto postupu zákazník nebude súhlasiť a nedôjde k dohode, zákazník má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť a predajca mu vráti zaplatenú cenu (preddavok) v celom rozsahu do 14 dní od nadobudnutia účinnosti odstúpenia.

Článok 5: Storno objednávky

5.1 Zákazník, ktorý vystupuje a na www.svetelnarampa.sk nakupuje ako spotrebiteľ, môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

5.2 Spoločnosť LuMa si vyhradzuje právo neakceptovať objednávku alebo jej časť a tiež právo odstúpiť od zmluvy alebo jej časti, ak (i) nie je možné z technických príčin tovar dodať v požadovanej lehote, (ii) sa tovar už nevyrába alebo nedodáva, alebo (iii) zákazník uvedie v objednávke nepravdivé a/alebo neúplné údaje. V prípade, že táto situácia nastane, spoločnosť LuMa bude bezodkladne kontaktovať zákazníka za účelom dohody o ďalšom postupe. Ak zákazník už cenu z objednávky zaplatil a nedôjde k dohode, spoločnosť LuMa sa zaväzuje vrátiť zákazníkovi do 14 dní cenu zaplatenú za tovar.

5.3 Spoločnosť LuMa je oprávnená odstúpiť od zmluvy uzatvorenej so zákazníkom v prípade zjavnej chyby v cene tovaru (tj. ceny zjavne iné ako je cena pre tento typ / druh tovaru obvyklá). Predávajúci je povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať kupujúceho a vrátiť mu už zaplatenú zálohu za tovar dohodnutý v kúpnej zmluve bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní od oznámenia o odstúpení od zmluvy rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo kupujúceho dohodnúť sa s predávajúcim na inom spôsobe platby.

Článok 6: Poučenie o práve zákazníka odstúpiť od zmluvy

6.1 Zákazník, ktorý vo vzťahu k predávajúcemu vystupuje ako spotrebiteľ, má právo odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní

a) odo dňa prevzatia tovaru, pričom táto lehota sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar sa považuje za prevzatý zákazníkom okamihom, keď zákazník alebo ním určená tretia osoba, s výnimkou dopravcu, prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

i. tovary objednané zákazníkom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,

ii. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,

iii. tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

b) odo dňa uzatvorenia zmluvy, ak je predmetom zmluvy poskytnutie služby.

Zákazník môže odstúpiť od zmluvy uzavretej na diaľku, ktorej predmetom je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

6.2 Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak zákazník najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy spoločnosti LuMa.

6.3 Zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatňuje v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, ako napríklad písomne na adrese sídla predávajúceho uvedenej vyššie, e-mailom na adrese info@svetelnarampa.sk alebo iným spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy. Zákazník je na odstúpenie od zmluvy oprávnený použiť formulár, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto Obchodných podmienok. Spoločnosť LuMa bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytne zákazníkovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu.

6.4 V prípade, že zákazník svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatní, vráti tovar spoločnosti LuMa do 14 dní odo dňa, keď svoje právo odstúpiť od zmluvy uplatnil, pričom lehota sa považuje za zachovanú, ak zákazník odošle tovar spoločnosti LuMa najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar musí byť zaslaný alebo odovzdaný spoločnosti LuMa s dokladom o kúpe, s kompletným príslušenstvom, dokumentáciou a obalom. Zákazník má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom, ako je to obvyklé pri nákupe v klasickom kamennom obchode, t.j. odskúšať tovar tak, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru. Zákazník zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.

6.5 Zákazník môže odstúpiť od zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu produktu alebo produktom, ak spoločnosť LuMa na základe zmluvy dodala alebo poskytla viacero produktov.

6.6 Ak zákazník odstúpi od zmluvy o kúpe tovaru, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s touto zmluvou o kúpe tovaru. V prípade storna tovaru, ktorý bol financovaný prostredníctvom splátkového predaja, je zákazník povinný predložiť jeho splátkovú zmluvu alebo faktúru a zároveň preukázať svoju totožnosť.

6.7 Pri odstúpení od zmluvy zákazník znáša náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu. Ak však dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré zákazník prejavil záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým predávajúcim, náklady na jeho vrátenie znáša predávajúci.

6.8 Spoločnosť LuMa sa zaväzuje bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, vrátiť zákazníkovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Bez ohľadu na uvedené, cenu a ďalšie náklady nie je predávajúci povinný zákazníkovi vrátiť skôr, ako mu je doručený tovar alebo ako mu zákazník preukáže, že mu zaslal tovar späť.

6.9 Zákazník je povinný uhradiť spoločnosti LuMa cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa odstúpenia od zmluvy, ktorej predmetom je poskytnutie služby. Cena za skutočne poskytnuté plnenie sa vypočíta pomerne na základe celkovej ceny dohodnutej v zmluve.

6.10 V súlade s §19 ods. 1 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa nemôže zákazník odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú:

a) poskytnutie služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu služby a poskytovanie služby začalo pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy s výslovným súhlasom zákazníka a zákazník vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby,

b) dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií zákazníka alebo tovaru vyrobeného na mieru, dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze,

c) dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený,

d) dodanie tovaru, ktorý vzhľadom na svoju povahu môže byť po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,

e) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby počas návštevy u zákazníka, o ktorú zákazník výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvu, ktorej predmetom je poskytnutie inej služby ako oprava alebo údržba,

f) dodanie zvukových záznamov, obrazových záznamov, audiovizuálnych záznamov alebo softvéru v ochrannom obale, ktorý bol po dodaní porušený,

g) dodanie periodickej tlače okrem jej dodávania na základe zmluvy o predplatnom,

h) tovar zakúpený na verejnej dražbe,

i) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času, ak podľa zmluvy má predávajúci poskytnúť tieto služby v presne dohodnutom čase alebo v presne dohodnutej lehote,

j) dodanie digitálneho obsahu, ktorý predávajúci dodáva inak ako na hmotnom nosiči, ak dodávanie digitálneho obsahu začalo a zákazník udelil výslovný súhlas so začatím dodávania digitálneho obsahu pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy.

6.11 Zákazník odoslaním objednávky predávajúcemu výslovne potvrdzuje, že predávajúci včas a riadne splnil svoje informačné povinnosti podľa § 5 a § 15 zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.

6.12 Zákazník berie na vedomie skutočnosť, že ak sú s tovarom poskytované darčeky, je darovacia zmluva medzi LuMa a zákazníkom uzatvorená s podmienkou, že ak dôjde zo strany zákazníka k využitiu práva odstúpiť od zmluvy na dodávku tovaru, darovacia zmluva stráca účinnosť a zákazník je povinný spolu s vráteným tovarom vrátiť i s ním súvisiace poskytnuté darčeky.

Článok 7: Postupy uplatňovania a vybavovania reklamácií, sťažností a podnetov zákazníkov

7.1 Zákazník si tovar musí vizuálne skontrolovať ihneď pri prevzatí. Má nárok tovar neprebrať vtedy, ak je na ňom alebo na jeho obale viditeľné mechanické poškodenie zjavne spôsobené prepravou alebo ak je tovar neúplný. V takomto prípade je vždy povinný spísať so zamestnancom LuMa a/alebo prepravnej spoločnosti, ktorá mu dodanie tovaru zabezpečila, protokol o škode/reklamácii a zásielku odmietnuť prevziať. Mechanické poškodenie výrobku v neporušenom obale je nutné nahlásiť okamžite po prevzatí zásielky a výrobok nepoužívať. Neskoršie reklamácie tohto charakteru nemusia byť akceptované.

7.2 V prípade uplatnenia reklamácie platí obvyklý reklamačný postup stanovený v Reklamačnom poriadku pre zákazníkov LuMa. Zákazník si môže právo na opravu vadného tovaru uplatniť v prevádzke spoločnosti LuMa. Pri uplatnení práva na opravu prinesie zákazník reklamovaný tovar vrátane faktúry (prípadne inú formu daňového dokladu). Pri uplatnení iných práv vyplývajúcich zo zodpovednosti spoločnosti LuMa za vady prinesie zákazník reklamovaný tovar vrátane faktúry (prípade inej formy daňového dokladu) do prevádzky spoločnosti LuMa.

7.3 Spoločnosť LuMa nezodpovedá za vady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (najmä chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli a pod.), zásahom do výrobku inou, ako oprávnenou osobou (autorizovaným servisom), alebo ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.

7.4 V prípade, že medzi zákazníkom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa zákazník domnieva, že predávajúci porušil iné práva zákazníka, zákazník má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť zákazníka podľa predchádzajúcej vety odpovie zamietavo, informuje zákazníka na trvanlivom médiu o príslušných subjektoch alternatívneho riešenia sporov. Ak predávajúci alebo určená osoba oprávnená posudzovať vady na žiadosť zákazníka podľa prvej vety tohto bodu odpovie zamietavo alebo na takúto žiadosť neodpovie v lehote do 30 dní odo dňa jej odoslania zákazníkom, zákazník má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu podľa ustanovenia § 12 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky.

7.5 Sťažnosti a podnety môže zákazník uplatniť osobne na ktoromkoľvek obchodnom mieste LuMa alebo na e-mailovej adrese info@svetelnarampa.sk. Odpoveď mu bude odoslaná v závislosti od formy uplatnenej sťažnosti alebo podnetu do 30 dní od prijatia.

Článok 8: Ochrana osobných údajov spotrebiteľa

8.1 V súvislosti so zavedením novej legislatívy v oblasti ochrany osobných údajov - Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (GDPR) a implementáciou opatrení na zabezpečenie súladu spoločnosti LuMa s GDPR, ako aj so súvisiacimi príslušnými právnymi predpismi upravujúcimi ochranu osobných údajov (napr. zákon č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení), všeobecnú informačnú povinnosť ohľadne ochrany osobných údajov nájdu zákazníci na stránke www.svetelnarampa.sk/gdpr-informacna-povinnost.

Článok 9: Záverečné ustanovenia

9.1 Zákazník zaslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Obchodné podmienky prečítal a v celom rozsahu s nimi súhlasí. Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu Obchodných podmienok, ktorá nadobúda účinnosť dňom uverejnenia aktualizovaného znenia Obchodných podmienok na internetovej stránke www.svetelnarampa.sk. V prípade uzavretej zmluvy o kúpe tovaru sa však táto zmluva riadi Obchodnými podmienkami platnými v čase, v ktorom bola uzavretá. Tieto Obchodné podmienky sú platné od 1.7.2024 a plne nahradzujú predchádzajúce Obchodné podmienky.

9.2 Práva vznikajúce zákazníkovi z vadného plnenia a záručné podmienky sa riadia platnou právnou úpravou a platným Reklamačným poriadkom spoločnosti LuMa, ktorý je dostupný na www.svetelnarampa.sk. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a ustanoveniami Reklamačného poriadku, budú mať prednosť ustanovenia Reklamačného poriadku. V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto Obchodných podmienok a/alebo Reklamačného poriadku a záväznými ustanoveniami zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa (príp. zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník), pri ktorých zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa výslovne stanovuje niečo iné bez možnosti osobitnej úpravy, budú mať prednosť ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.